Friday, March 12, 2021

Ponstan / Pontalon ~ Pain Killer atau Silent Killer?

 




Assalamualaikum,

Review pendek je just pasal tadi aku baru sat makan benda ala ni!!Kepala aku sakit lerrrr😫😫

Just nak bagitau benda ni adalah sejenis ubat kawalan sejenis ubat menahan sakit contoh sakit gigi, sakit kepala, senggugut mean menahan sakit lah. Tapi apa yg aku nk review ni sebenarnya lebih kepada pesanan khidmat masyarakat.

Untuk pengetahuan semua aku jenis yg selalunya mengalami sakit kepala yg teruk, salah satu sebab pun pasal aku ni ada darah tinggi skit, sikit je tp masih tahap darah tinggi yer!!

Aku jenis manusia paling malas dgr cakap doc, lebih2 lagi kalau bab2 menahan sakit ni. Solution aku selalunya aku akan telan ubat ni, byk nama tp selalunya aku g farmasi aku akan cakap nk ponstan at the end dia akan beri aku Pontalon ni lebih kurang sama jenama je lain.

Aku cuma nak pesan yer jangan ikut perangai buruk aku ni, pada yg baca blog aku ni jgn bergantung pada pain killer camni atau sewaktu dgnnya. Pergilah berjumpa doc dan paling mujarab kita jaga diri masing2 amalkan pemakanan yg sihat dan diet seimbang.πŸ˜‹πŸ˜‹ 

Ponstan / Pontalon ni byk jenis. Selalunya yg aku makan jenis yg ni 500mg sebiji. Dan ini hanya di makan sebiji ya aku bgtau sebiji jgn gatal nk telan dua biji plak!!! 😀😀

Aku dh amalkan makan painkiller ni sejak dari zaman Univ lagi, yer aku mmg ada darah tinggi dan aku mmg xde masa nk g jumpa doc bila
pergi je depa akan bg aku ubt darah tinggi dan xleh stop makan ubt tu. (pada semua
tolong lah dgr apa doc cakap jgn degil macam aku ni) πŸ˜”πŸ˜”

Ponstan / Pontalon selama ni mmg mujarab tuk aku, tapi aku nk bagitau ubat ni mmg xbagus dan xelok sgt2 di amalkan. Sekali sekala boleh tp bukan setiap kali sakit makan.. Dia pembunuh dalam senyap, apa yg aku dgr mungkin bakal rosakkan system buah pinggang atau hati bla bla.

Ok aku xmo lebih dari doc cuma apa yg aku nk pesan sape yg pernah makan ubat painkiller camni tolong jangan amalkan macam makan nasi yer. Utk aku plak aku dh kurang makan painkiller ni pasal aku dh dpt seimbangkan diet seharian aku dan jaga kesihatan dgn baik so aku kurang dpt sakit kepala lately.

Apapun yg masih amalkan tu igt buat pemeriksaan doctor secara berkala ya, ni bukan gula2 masalah akan timbul nnt kendian hari. Apapun jaga kesihatan diri masing2 😁😁😊

Chau chinnn chauuu peepsss πŸ₯°πŸ₯°


No comments:

Post a Comment

Redoxon ~~ Bukan Iklan Berbayar

Assalamualikum, Hari ni aku nk review pula mengenai supplement yg aku ambil seharian iaitu Redoxon. Korang pernah dengar tak mengenai Redoxo...