Friday, March 5, 2021

Seborin by Schwarzkopf ~ Bukan Iklan Berbayar

SEBORIN Hair Tonic by SCHWARZKOPF

Emmmm~~ berbelit kan lidah nak sebut SCHWARZKOPF... ala2 german italiano tah la xgemar aku nak amik tau jenama ni daripada negara mana founder dia. 

SCHWARZKOPF nama x asing dalam pasaran negara kita Malaysia malah serata dunia. Produk2 dia macam2 kebanyakkannya yg aku tau la banyak berkisar pada penjagaan rambut dan sebagainya. Lain2 adalah tapi yg more aku tau bab hair style bla bla.

Mana tak nya kalau korunk jenis potong rambut kat salon even kedai2 apek nyonya kat pekan kecik pun guna jenama produk dari SCHWARZKOPF ni.

Ok harini aku nak ngomel skit bab produk dari schwarzkopf iaitu SEBORIN HAIR TONIC. Ramai tak yg guna seborin ni?? Nak bagitau aku salah seorang penggunanya ya.๐Ÿ˜†


Hah camni la rupa botol seborin hair tonic tu. Untuk pengetahuan semua Seborin ni ada dua jenis sebenarnya. Yang gambar tu botol biru khas untuk rambut yg nipis dan hampir botak, so untuk lebatkan rambut malah memulihkan kulit kepala seborin botol biru ni yg sesuai.


ok ini pula seborin juga tapi botol kuning oren ape2 jela warna janji bukan botol biru. Yg hat botol ni plak khas untuk merawat kelemumur. Dan fungsi2 lain yg memang xtau sgt lah pasal aku xguna produk warna kuning ni heheheheh๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Ok berbalik semula pada Seborin Hair Tonic botol biru ni. Aku dah lama ada masalah rambut hampir botak kat tgh2, kadang2 org tegur rambut aku dh menipis lah botak dh ketara la malu weiii memandangkan aku jenis free hair dan masih belum (bertaubat menutup aurat.. doakan aku guys) 

So sejak pkp ni aku ni rajin lah godek2 shoppee lah lazada la goshop wowshop (mcm artikel pertama aku sebut aku ni penganggur yer kena vss) dh rutin aku terbiasa asal pegang hp aku mesti nk masuk app2 tu semua. So dalam godek2 tu terlintas plak seborin ni!! ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†




Tapi hat ni aku terjumpa dalam shoppee.. sebelum aku tekan jari aku untuk beli aku pun google la serba sedikit pasal seborin ni, hah resultnya semuanyaaa positif tak ada yg negatif pasal produk ni. Pasal selama ni dah banyak gak la produk2 aku tgk kat pasaran pasal hair tonik bagai ni dan aku xpercaya pasal byk review2 pun hado hadooo jek.. selain tu aku tgk juga Seborin Hair Tonic ni jenama milik Schwarkopf ok jenama terkenal (which is terkenal x semestinya elok kan?!!) tapi since aku tau bab2 rambut mmg jenama ni agak terkenal soo aku xpikir pjg beli terus. Yang aku beli pun sebotol je 300ml utk cuba2. 


Pendek cerita cara pemakaian seborin ni x rumit, senang je step dia pada yg tak oernah tau gunakan hair tonik sebelum ni. Gunakan selepas mencuci rambut bila hat rambut kita dah agak2 lembab2 nk kering gitu kita gunakan botol spray masukkan seborin botol biru ni sikit dlm botol spray than kita spray ke kulit rambut ya. Bukan spray dirambut ingat di kulit kepala akar2 rambut tu. Usap2 skit dgn tangan dan biarkan je. Kalau nk keringkan rambut aku suggest gunakanlah kipas jgn gunakan hair dryer tu.

Ok kenapa aku suruh guna botol spray? Pasal botol seborin ni datang tanpa ada tiub kecik kat muncung tu dia macam botol air lubang kecik je so kalau kita direct tuang dr botol besau ni ke kulit kepala alamatny bersepah2 lah cecair ni semua merata ke rambut bagai. Agak selekeh la jadinya nnt kan. So aku nasihatkan gunakan botol spray kecik senang nk spray ke kulit kepala.

Aku dah seminggu gunakan Seborin botol biru ni, testimoni aku mmg terbaik produk ni. Aku dah mula nampak anak2 rambut kecik tumbuh tgh2 kepala aku ni. Masih baru dan aku berharap sebulan nanti nmpk hasilnya sepenuhnya. 

Apapun kita mencuba semua produk jika x berkesan bukan salah sesiapa mayb produk tu xsesuai tuk kita. 

Aku akan review lagi update pasal produk ni selepas aku betul2 dapat hasilnya. Btw aku xmolah tunjuk pic rambut aku bukan pa tu aurat aku kot kang kekal plak dlm ni smp aku mati heheheh ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

chauuu chinnnn chauuuuuu peeepsss๐Ÿฅฐ๐Ÿฅฐ๐Ÿฅฐ




 


2 comments:

  1. assaalam, so far saya gunakan pun ok ..terbaik produk ni.

    ReplyDelete
  2. Mana boleh beli ek??

    ReplyDelete

Redoxon ~~ Bukan Iklan Berbayar

Assalamualikum, Hari ni aku nk review pula mengenai supplement yg aku ambil seharian iaitu Redoxon. Korang pernah dengar tak mengenai Redoxo...